INVITAȚIE LA CURS

Avem deosebita plăcere de a vă invita să participați  la cursul autorizat de COMPETENȚE ANTREPRENORIALE, organizat de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Arad

 

Cursul este  finanțat prin proiectul – ROMÂNIA PROFESIONALĂ – RESURSE UMANE COMPETITIVE ÎN REGIUNEA VEST COD SMIS 118027 – beneficiar Camera de Comerț, Industrie si Agricultură Arad.

 

Grup țintă: – Antreprenori și Manageri

Curs Antreprenoriat – Cui se adresează?

·         Celor care vor să inițieze o afacere;

·         Celor care au nevoie de certificare în vederea diferitelor finanțări europene sau naționale sau vor să își dezvolte afacerea prin accesarea de fonduri nerambursabile

·         Celor care doresc înființarea unei societăți și vor să cunoască forma potrivită și implicațiile acesteia;

·         Celor care vor să dezvolte abilitatea de a pune în practică idei de afaceri;

·         Celor care vor să cunoască modul de organizare a timpului și activităților din cadrul firmei;

·         Celor care vor să cunoască lucrurile importante înainte de a începe o afacere și imediat ce au început-o;

·         Celor care vor să elaboreze un plan de afacere;

·         Celor care vor să identifice nevoile pe piața afacerilor;

·         Celor care vor să cunoască legislația specifică mediului de afaceri;

·         Celor care vor să dezvolte comunicarea cu asociații, partenerii de afaceri și angajații.

Prin intermediul acestui curs, participanții vor dobândi competențe/abilități specifice cu privire la:

·         Iniţierea şi managementul afacerii

·         Abilităţi antreprenoriale de afaceri

·         Marketingul şi organizarea marketingului

·         Vânzările şi organizarea vânzărilor

·         Finanţele şi investiţiile

·         Planificarea, managementul şi organizarea personalului

·         Managementul de proiect

·         Competenţe personale de negociere, luare corectă a deciziilor în mediul de afaceri şi leadership

·         Utilizarea tehnologiei informaţionale şi a limbii engleze de afaceri

Durată curs Antreprenoriat
12 zile ( 16,00 – 21,00)

Localitate desfășurare
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Arad, strada Cloșca nr.5, Arad

Certificare Curs
Certificat Competențe antreprenoriale (ANC – Ministerul Muncii și Ministerul Educației)

Valoare Investiție
 GRATUIT – locuri limitate

Condiții de participare
Studii medii finalizate

 

Lista afacerilor care pot câştiga finan­ţări din bani europeni este cât se poate de lungă, astfel încât orice mic întreprinzător care are o idee de business va găsi un program în noua alocare financiară de la Bruxelles care să-i susţină dezvoltarea.

Iată câteva exemple de afaceri ce pot fi începute cu finanţare europeană: seră de flori sau de legume, ciupercărie, fermă zootehnică sau piscicolă, plantaţie vinicolă, înfiinţarea de culturi forestiere, agricultură ecologică, fabrică de lactate sau de pâine, fabrică de mobilă, service auto, fabrică de încălţăminte, IT-software, grădiniţă, after-school, diverse servicii în zona rurală etc.

Pentru întreprinzătorii hotărâţi să-şi înceapă mica afacere finanţarea europeană reprezintă un ajutor substanţial. De regulă, fondurile europene acoperă de la 50% şi până la 98% din valoarea proiectului.

Etape în accesarea fondurilor UE

Primul pas pe care trebuie să-l facă o persoană care doreşte să obţină bani europeni pentru afacerea sa este să studieze programele din fonduri europene pentru a decide unde se poate încadra proiectul său. Apoi, este necesar să citească Ghidul Solicitantului, care conţine toate etapele şi documentele necesare pentru fiecare submăsură. În funcţie de ponderea finanţării nerambursabile acordate în cadrul proiectului, solicitantul trebuie să identifice surse suplimentare de finanţare care să-i permită să acopere contribuţia proprie.

Urmează apoi redactarea propriu-zisă a proiectului, întocmirea dosarului cu documentaţia cerută de autorităţi şi depunerea actelor în termenul prevăzut.

Din acest moment, intră în joc autorităţile care evaluează cererile de finanţare, fac o selecţie, stabilesc punctajul aferent fiecărui proiect şi decid care dintre solicitanţi sunt eligibili. Ultima etapă este semnarea contractului de finanţare, după care începe punerea în practică, adică desfăşurarea propriu-zisă a afacerii.

 

Expert Coordonare Informare Evenimente: Vlad Cherchezan

Persoană de contact: prof. Carmen Crișan

E-Mail:carmen.crisan@ccia-arad.ro
Telefon fix:+40-257-208 800
Mobil:+40-0730188299

2018-07-23T09:55:42+03:00
X